söndag 1 april 2012

Söndag den 1/5

Söndag den 1/5
I morse ringde Åke T. en gammal musikerkompis. Visste att han hade lägenhet i Spanien men inte att det var här i Torrevielja. Han kom ner med sin bil och vi surrade gamla spelminnen i sittbrunnen. Sen tog han mig till en taverna lite norrut och nu sitter jag och väntar på att ett dixilandband ska börja spela.

En reflektion.
Det är faktiskt en rätt trist bild man får av dessa höga lägenhetshotellen efter hela strandlinjen. Stor skillnad mot Greklands och Kroatiens fina små byar. Ska bli intressant att komma utanför staden till Anders och Tinas ställe. Det är säkert trevligare.

Har trevliga norska båtgrannar som har sin båt (en B50) här nere. Men som vanligt har jag lite svårt att förstå Norska...det är något grundläggande fel på mig vad gäller både Norska och ännu mer Danska. Bernt får sköta det snacket när han kommer.

Lite senare
Bandet var helt ok men nu är inte dixiland min musik. Mitt starka exipitionistiska drag fick vika idag.....jag bad inte att få sjunga bye bye blackbird.

Tillbaks i Marinan har mitt faffoställe förändrats. Ägarinnans barnbarn fyller ett år och det är ett trettiotal jämngamla till honom som har party. Faktiskt trevligare än dixilandmusik med mest pensionerade nordeuropéer.

Pelle Hansson
Tel: +46702654185
Blogg: http://transportsegling.blogspot.com/

Skickat från min iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar