fredag 6 april 2012

Mycket finesser...som också kan gå sönder...

Missade datum för Petter resa hit. Han kommer först imorgon. Idag håller jag på att försöka förstå vad som kan gå sönder på båten.....den har ALLT....luftkonditionering och ni ska se alla slangar och elkopplingar som finns bara på den...ett separat elverk på 6 kW så man kan köra ac:n mm även när man är ute på sjön....ett antal plottrar...naturligtvis radar...mm mm....lite lätt besviken är man ju att det inte finns en watermaker som gör saltvatten till dricksvatten...det har dom ju i Saudiarabien...

Kontentan är att det är en himla massa prylar som kan gå sönder....och på båtar går per definition prylar sönder. Strategin blir att kolla det viktigaste...stående och löpande rigg, seglen, det man kan kolla på motorn...att det finns träpluggar till alla genomföringar och var all emergucyutrustning (va jag stavar bra!) finns.

Det är långfredag och har förväntat mig en mer religiös atmosfär i ett katolskt land men här blire Kareoki och flamengodans på var och varannan krog i kväll.

Fick i morse två telefonsamtal med en förfrågan om skepparjobb och en om en transportsegling från Frankrike till Stockholm. Transportseglingen stämde inte med mina tider men skepparveckan med vår Futura tredje veckan i september ser bra ut. Dessutom är det en skepparveckan med Erik och hans fina båt och han kan mer om Medelhavet och båtar än nån jag träffat. Vi ska dessutom skeppa ihop i Thomas och Kerstins stora eskader första veckan i juni i Turkiet.

Åter till alla skrymslen i båten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar