onsdag 16 mars 2011

Kort lägesrapport

Så här är läget....Martin med bror kommer till La Madalena ikväll. Anders och Dick kommer att stanna med båten vars besättning måste åka hem. Vi drar imorgon...gynsamm väderprognos...har ff inte någon koll om chorintkanalen är öppnad efter skadorna...får kolla detta när vi kommer till Messina....nu längtar jag ut på havet igen. Ska bli så kul att segla med Martin och brodern. Anders komme att ansluta till Marsielle för nästa transport. Han blir kvar i La Magdalena till en choatisk besättning kommer och hämtar båten. Nu har vi faktiskt sommarvärme sitter på ett internetkafe i kortärmat...:) Fortfarande vint rakt emot men den ska läggas sig till imorgon och vrida mot väst. har pratat med Kjell och han mår bättre nu efter besök hos den Svenska sjukvården och kommer att bli kvar hemma i Sverige så Navigare får fixa ett eller två nya team. Efter att ha legat i hamn några dagar så måste jag säga Bavaria 45:an är verkligen en bekväm och ändamålsenlig bobåt.
PS
Ni som känner mig vet att jag upprepar mig så jag har nog skrivit detta förut men lilla IPaden är verkligen häftig lång bateritid...lättanvänd...navionics kort och program så jävla bra...när det blir finnavigering kommer hon upp i sittbrunnen..den Har klarat hårt väder och fukt och t o m med ett fall från navigationsbordet när vi gjorde ett slag och inte skötte om henne riktigt....VÅR FAFFO:)

5 kommentarer:

  1. Skönt för er att komma ut på havet igen. TV programmet PLUS testade bl.a IPAD med olika prov där den t o m klarade motsvarande att bli överkörd av bil och fall mot bordskant utan problem.
    Sardinien blev omnämnd på TV vädret som varmast i Europa igår.
    Bränn er inte i vårsolen.

    SvaraRadera
  2. Skönt att solen åter skiner på er! Vad gäller om Korintkanalen är öppen eller stängd, så hittar jag inget pålitlig info på nätet. Företaget som opererar kanalen, Periandros, har ingen sån information på sin officiella site www.corinthcanal.com, men dom verkar inte så alerta. Deras senaste nyhet publicerades 13 augusti 2009 (min 60-årsdag!). Men det går ju alltid att ringa och fråga.

    Periandros S.A.
    tel: +30 27410 30880
    corinth_canal@periandros.gr
    www.corinthcanal.com

    Till sist ett visdomsord:

    Segla ut och se gla ut!

    / Olle L

    SvaraRadera
  3. Upprepa dig? Nu förstår jag inte... ;-) Det var länge sen vi hörde nåt om hur läcker ryggsäcken är eller hur fantastisk Lilla Essingen är :) Puss Lisa

    SvaraRadera
  4. sitter här och försöker skicka en kommentar men det verkar svårt.leker med min nya telefon htc s710 som det verkar gå att göra mer med än att ringa.fredag kväll i la madelena bord väl kunna kunna sysselsätta en båtvaktande berghemmare.mulet men lätt sv vind nu skall jag prova att skicka detta

    SvaraRadera
  5. Grattis på födelsedagen, Anders!

    Olle L

    SvaraRadera