onsdag 6 juli 2011

Hydra

På Hydra för vilken gång i ordningen har jag glömt. Mina gäster ska naturligtvis se Hydra men för mig är det på sätt och vis ett avslutat kapitel. Ligger som andra båt och en del incidenter har redan inträffat. Sitter kvar i båten och mina härliga familjer gör "stan" under några timmar. Sedan till en naturhamn här på ön Hydra. Idag har vi tillbringat fyra timmar i grodviken med snorkling/bad och gummibåtsåkning och en underbar lunch med extra av allt.

Har inte varit på någon segling i juli i Grekland men kan säga att det inte riktigt är min grej. Bra att mina familjer också tycker det är för varmt att vara i hamnar där man inte kan kasta sig i för svalka så det har blivit många svajliggningar. Det är lite kamp om vilka som ska sova i sittbrunnen för där är lite svalka under nattimmarna.

Ok ska inte klaga. Med den besättning jag nu har så är bara ungarna (5st) så härliga att va med.

Imorgon fyller äldsta "barnet" 16 år och festen blir troligen på Perdika.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar