fredag 17 juni 2011

Transport åtta klar

Ja lite så känns det...ligger nu i Nynäshamn och tidigt imorgon kommer Svärsonen Tomas för sista biten till deras hemmahamnen på Värmdö

För mig innebär det att de här intensiva fem månaderna med segling är över. Det har varit en tid som skiljer sig från allt jag tidigare gjort. Starka, intensiva och "kontrastrika" upplevelser...visst mått av ensamhet...till viss del en bekräftelse på att jag klarar "jobbet"...kommer att fortsätta om jag får chansen till fler liknande uppdrag.

Så till just denna transport. Upplevelsen av att segla riktigt stora båtar med all lyx man kan tänka sig till att vara oftast minst i hamnen har varit befriande. Min upplevelse av allt med havet, navigation, sittbrunnsfilofiserande, möta nya människor mm är lika stark i denna båt som kostar 75000 kr som i en för drygt 3 miljoner. I och för sig Inte överaskande men en fin bekräftelse inför framtidens båtliv för mig. Den här resan har också bekräftat att Sveriges kust och olika skärgårdar slår det mesta.

Ska nu hem till Umeå och träffa vänner och leta lote efter en ny fas i livet på hemmaplan.....men jag har nästan två nya transportseglingar i hamn varav den ena är nästan 3000 M sårisken att jag bara blir sittande i soffhörnan glappande mellan olika kanaler på tv och med iPaden i knät kanske inte är överhängande.

Till sist bara till er som vet....klockan är nästan tolv och det är kyligt ute men nu kom Wallasvrålet...då äre varmt och gott....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar