torsdag 27 mars 2014

Tillbaks till "Caribien" igen!

Igår var Bernt skeppare och vi hade IGEN en så himla fin och behaglig segling i halvvind från norra Martinique till Dominica. Nytt land och återigen Caribienkänsla. Långsammare tempo, titta varandra i ögonen och såga någon hälsningsfras, massor med små ställen med bara några få bord och två rätter mat, få vita, skraltiga hus och vägar mm.
Funderar lite över mina bevekelsegrunder. Tycker jag om detta bara för att jag vill uppleva nåt som skiljer sig från vårt välorganiserade, materiellt rika, och effektiva samhälle.....till viss del tror jag att det ligger något i det men det är också att här finns något som vi inte har. Snabbt till ett leende, mycket skratt, vänliga ord och ögonkontakt....
Ok Vedinarna är runt och tittar på varma sjöar, vattenfall, djur och blommor mm. Jag har haft förtrollad förmiddag i stan och bl a besökt en småskola och fått berätta om hur det är med snö mm. Dick har varit kvar i båten och just surrade vi med några svenska ungdomar som ska segla här några år....dom har jobb som dom kan sköta via wi-fi....
Vi har det riktigt fint och igen.....jag är ödmjukt tacksam för att få vara med om detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar