fredag 15 mars 2013

Att njuta av att frysa....

Jag är medveten om att rubriken kan upplevas lite provocerande när jag ser och får rapporter om hur kallt det är ff i Sverige men......förutom del av november har jag haft väldigt varmt dygnet runt sedan i september 2012. Det går rätt bra att undvika den värsta värmen när vi seglar och det blåser. I hamn är det svårare och det är jobbigast på natten

Vi har hela 18 öppningsbara "luckor" i Futuran. På natten är alla öppna. I akterhytterna fläktar det minst och jag brukar lägga mig i salongen fram på sennatten för där är det lite bättre. Ok nu igår blåste det perfekt för att salongen skulle bli sval och under några timmar "frös jag lite" när jag utan tillstymmelse till täcke kunde ligga i korsdraget från vinden.....det var en ren njutning!!.....kommer väl att längta till att ha det som nu efter några veckor i Sverige igen....:)

Det känns nu att vi mentalt håller på och ställa in oss på att resa hem. Jag har ff lite svårt att riktigt gilla att avbryta seglandet men det blir nog bra och vi har ju allt kvar med seglingen hem senare.

Vi behöver en ny dinge. Vår fem år gamla har gjort sitt. Det är dock lite märkligt att allt som har med båtprylar är så mycket dyrare här än i Sverige. Det lutar åt att vi köper dingen hemma och skickar den hit till St Vincent.....nu seglar vi en sista vecka i fina grenadinerna....:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar