fredag 13 januari 2012

Helt stilla på seglingsfronten men det händer annat.

Vi fortsätter vår utbildning till fartygsbefäl VIII. Bra gäng...vi surrar segling...berättar värstinghistorier som alla på sjön gör...mm. I veckan har vi haft fin och engagerande undervisning i sjukvård. Det blir naturligtvis extra angeläget när man tänker på att allt vi övar kan hända med en vecka eller mer till närmsta  hamn...ingen 122 att ringa. Så bra att vi gör detta tillsammans Bernt och jag.

I övrigt har jag efter en del funderande beslutat att göra en rejäl downsising (kom ihåg att jag är dyslektiker) med att sälja min lägenhet och möbler mm. Anders som nu bor hos mig har fått tag på en fin etta mitt i stan och jag ska ju iväg i åtminstone ett år. Ja så om allt nu går i lås kommer jag att ha en båt, en ryggsäck och lite personliga saker i något förråd någonstans..lite scary men också befriande. Nu blire ännu fler dörrar öppna var jag vill vara under "landbacksperioder"....:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar