måndag 5 september 2011

Hos Pascall

Är nu på fina Poros igen. Hos Pacall på Yachting Café. Det här var det första stället jag gick på när vi hade vår premiärsegling med Futuran för fyra år sedan. Nostalgikänsla behöver inte Handla om så långa tidsperoder.

Planet till Kiev var försenad och det blev lite kaos för att hinna med Atenplanet. Jag kom med men inte bagaget. Så nu har jag fått handla det nödvändigaste här i Poros. Bagaget kommer att skickas ut till lämplig ö när det dyker upp i Aten.

Bernt, Sonja, Lars och Eva var på plats när jag kom till Lavrion. La Futura var riktigt fin efter att ha varit uthyrd varje vecka sedan jag lämnade henne i slutet på maj. I. Salongen stod ett stort fat fylld med is och två flaskor vitt vin från goa Navigarepersonalen. Pga mina flygproblem så var klockan redan sju och vi beslutade att ligga kvar i tråkiga Lavrion till söndag. Fint surr och haltaskig mat på närmsta resaurang. Skapligt tidig i säng.

Söndag
Hade en halvtimmes resonemang med Anton om prioriteringar och beställning av jobb vi vill ha gjorda under vintern eftersom det är vårt sista vinteruppehåll. Anton imponerar som vanligt.

Skepparmötet hade baslutat att gå mot Saroniska. Vi la ut vid tolv och fick en riktigt fin segling till Poros. Omkring 10m/s slör. ALLA trivdes och mådde bra....:)

Framme i Poros stod Mike och vinkade in oss vid hans krog. Han får en alltid att känna sig välkommen. Gimck direkt och handlade lite kläder och sen hade vi en fin kväll med middag hos Mikes (pellesås ingick naturligtvis) och sedan fint sittbrunnssittande med den Grekiska varma natten och båtar som passerade i kanalen.

Måndag
Nu sitter jag som sagt hos Paskall och besättningen är spridd över ön på diverse aktiviteter. Jag ska gå och beställa tid för klippning. Det är väLdigt varmt men fläktar lite i sittbrunnen och natten var skaplig.
Återkommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar