lördag 10 september 2011

Besättningsbyte på Egina

Vi ligger fint på Egina...och Eva Lars har precis lämnat för Aten och flyg hem imorgon. Saknar dem redan....har varit så bra att få umgås med två av mina närmaste vänner i en hel vecka....Lars och jag hade ett viktigt surr igårnatt. Tack Lars.

Som jag antytt tidigare är det här för mig alltför varmt. Över 30 grader och idag ingen vind som svalkar....nätterna svettiga. Bernt och jag köpte en tolvvoltsfläkt i Poros som faktiskt ger viss lättnad inne i båten. Just nu har jag flytt till en luftkontitionerad restaurang med wifi bara för att få lite svalka....ok också för en oso...:)

Haft fortsatt mail kontakt om ev transportsegling England -Grekland i höst...får se hur det går. Träffat trevligt Svenskt par som sålt företag och seglat ner sin linjett 40 via Biscaya till Grekland och ska vintra i Turkiet....fick lite tipps inför ovanstående eventuella höstsegling mellan England och Grekland....har också ev coskipper på gång...

Är sedan ett knappt dygn utan snus....utan tvekan lättretlig och retligare än vanligt men det går skapligt ändå...får ny dosa imorgon med ny besättning...:)

Nu en busstur runt ön...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar