tisdag 23 augusti 2011

Tisdagkväll blir en bra kväll

Min kompis Tomas K ringde och bjöd mig på middag nu på tisdagkväll. Tomas och Kerstin kör sin fjärde eskadersegling i Medelhavet nästa juni. Det är drygt 70 personer som ska segla i Turkiet en vecka. Dessa resor är alldeles speciella. En mängd intressanta människor från hela Sverige med olika bakgrund och åldrar umgås under sju dygn (och det är just dygn!) Seglar, äter/dricker gott, byter plats varje dag, surrar mm mm. Varje gång jag varit med har jag fått nya vänner och haft förtrollade stunder. Tyvärr kan jag inte vara med nästa år.

Men så till tisdagkväll. Jo ett annat umepar Barbro med man med ett dubbelnamn (dyslexin igen) har seglat sin O 432 i Turkiet under sommaren och kommer att berätta om sin segling i för oss helt nya vatten. God mat, trevliga vänner, gemensamma intressen, nya möjligheter....det blir bra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar