lördag 28 maj 2011

Nu gäller att vara lite försiktig

Lördag 20:12
Är i lisas och Tomas båt. Det ösregnar...har ett kapell över sittbrunnen och en värmare med utblås i sittbrunnen...är en av de minsta båtarna i hamnen...straxt bakom mig ligger en bavaria 42...ni vet en sån där stor båt med flera toaletter och så....just nu byter jag inte jämt den den...svårt att förklara men en fin känsla...allt fungerar så långt med lilla båten...motorn går bra..gammal hederlig wallasvärmaren brölar ibland som den ska...har satt i seglen och imorgon ska jag justera riggen mm. Rätt starka nostalgikänslor i en båt som jag och min familj tillbringat nästan 20 år i. Ska inte bli för "salvesufull" men som relief till de senaste månadernas segling med stora båtar och stora hav känns det här bara så bra.
Imorgon blir jag kvar här för montering av en aotopilot mm. Sen gemon västkusten i lagom. tempo för denna del av Sverigest har jag aldrig seglat i förut....Så följ mig genom en försommartur genom bohuslän....

4 kommentarer:

  1. back to basic !

    SvaraRadera
  2. Låter mysigt.Vi planerar ju att segla Umeå-Västkusten runt Skåne, Bornholm och Danmark nästa år om jobb och hälsa tillåter.
    //Calle

    SvaraRadera
  3. Calle jobbet bestämmer du själv över och hälsan....du ä ju som en ungdom...gör fina resan ...:)

    SvaraRadera