måndag 23 maj 2011

Barnbarn mm

Det var nu nästan fyra månader sedan jag träffade mina barnbarn. Åj va det händer mycket på den tiden. Speciellt med den minsta som inte kunde krypa när jag for och nu struttar omkring och klättrar på allt. Stora Teo hade inte glömt mig och vi fortsatte bara vår ständiga dialog Om allt och inget ungefär där vi slutade för fyra månader sedan. Känns bra att jag nu får mer tid för dom.

Köpte en begagnad autopilot på blocket idag som ska installeras i Lisa och Tomas båt. Behövs eftersom delar av seglingen blir singelhanded. Pratat i telefon med en mängd vänner nu när jag är på hemmaplan och bl a planering för sommaren har varit på agendan. Också fått ett fint mail från Jane i Lavrion som tagit hand om lite prylar som jag glömde i båten när taxin kom klockan tre på natten för transver till flyget.

Just hemma efter en fin biltur med mina älskade döttrar ut till Strömma kanal och vi kunde skvallra fritt om ditt och datt. Nu känner jag mig skapligt ikapp med livet imitt Sverige.

1 kommentar:

  1. Slå en signal till grannfrun vid tillfälle! / grannfrun

    SvaraRadera