torsdag 3 april 2014

Nytt land igen. Moderna guadaloupe.




Nu är vi på guadaloupe. Återigen i en fransk "kommun" och det blir så påtagligt med europeskt inflytande på alla plan. Visst finns ett och annat plåtskjul men dessa är undantag inte regel. Vi gick från underbara dominika till nägra småöar strax söder om huvudön. Det var lite som att komma till smögen (förutom klimatet) små trevliga restauranger, boutiker. Stort inslag av franska turister. 
Nu ligger vi i en marina på västra gudaloupe och blir kvar några dagar. Jag är på bussutflygt igen

På dominika blev jag "rastatypad" av min nya internationella girlfriend (glömt namnet). Det tog tre timmar och jag såg ut som en gangster. Dock uppskatande tillrop när jag gick genom byn. Efter återgång till vanlig långhårig så blev det mer som en "pudelfrisyr"





Pelle H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar