lördag 1 september 2012

Aten enkel biljett

Efter en del strulande med alla mina väskor inklusive en liten ledtv som sas inte ville ta med är jag entligen på väg. Tvn kom med men jag får ingen ersättning om den går sönder...blir spännande att hur den klarar transporten....
Haft fina dagar med mina två äldsta barnbarn, två och fem år i stockholm samt hunnit se mitt tredje alldeles nyfödda underverk.
Barnbarnen kommer naturligtvis att vara svårast att vara ifrån. Det händer ju så mycket med småttingar under ett år. Skype är installerad och provad och den möjligheten ger ju lite tröst...:)
Är nu nyfiken och lite spänd på hur "Futuran" ser ut nu när hon snart ska befrias från "charterslitet" efter fem år. Jag har nu tre veckor med olika besättningar och får ju gott om tid att undersöka henne inför "face out" i slutet på oktober. Jag kommer att skaffa ett billigt boende på landbacken under oktober och bernt kommer också ner i mitten på oktober.
Känner mig priviligerad och ödmjuk att nu få vara på väg in i något som bernt och jag drömt om en längre tid....att få SEGLA långt och länge....återkommer...:)


Pelle H
Tel: +46702654185
Mail: roxanne31@gmail.com
Blogg: http://transportsegling.blogspot.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar