torsdag 8 mars 2012

Barnbarn, båtägarträff och båtmässan.

På väg ner till Stockholm för en vecka med barnbarnen. Bernt och jag ska också vara med på en träff med båtägare i Navigare nu på lördag. Bl à blir det nya diskussioner om tydligare processer när vi tar ut våra båtar ur charterveeksamheten. Vi har nu i veckan beställde vi slutligen installation av Solceller och fouldingpropeller. På söndag kommer Petter,Bernt och jag att angöra båtmässan. En rätt lång lista ska avverkas. Bl à ska vi kolla hur marknaden ser ut för satelettelefoner och Bernt ska ekipera sig med nytt segelställ. Efter stockholmsresan blir det slutspurt "hemma" med försäljning av möbler och ett antal turer till återvinningen. Kommer att kännas bra när allt det praktiska är avslutat. Den 27 kränger jag på mig ryggsäcken (som då innehåller i stort sett allt kag äger :)) och åker ner till Alicante för att installerar mig i 47 fotaren som vi ska segla upp till Stockholm. Jag får några veckor för mig själv innan Petter och Mats kommer. Ska bl à skura båten och vaxa sittbrunnen mm. Ska också göra lite utflykter till Barselona mm. Känns definitivt som att då börjar det "nya" livet... Har internetuppkoppling på Norwegien och ser att det är i stort sett isfritt på öppet vatten. Ok nu tändes säkerhetslampan och paddan måste stängas av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar